Een persoonlijke service leveren in een online wereld

Een persoonlijke service bieden in een online wereld

Online sector?

Een vakantie boeken betekent voor de klant dat hij of zij kan beginnen uitkijken naar pure ontspanning. En het boeken zelf is tegenwoordig ook al geen grote opgave meer. Heb je zin in vakantie? Een paar kliks met de muis brengen je naar een hotel, vakantiehuis of bed and breakfast. Mensen vergeten soms dat een reisagentschap een goede hulp kan zijn! Bovendien denkt men dat online boeken gegarandeerd goedkoper is. Bij Cap willen we ons online toch onderscheiden en houden we de trends in de reissector goed in de gaten. Zo kunnen we de klanten al het comfort bieden van online boeken, gecombineerd met alles wat nodig is om een kwalitatieve reis te beleven.


Reistrends 2019

Grootschalig onderzoek naar de reistrends van dit jaar heeft uitgewezen dat mensen toch naar meer op zoek gaan wanneer ze een reis boeken.

Reclames doen mensen wel geloven dat ze een ervaring kopen, maar op vele grote boekingssites ben je als klant slechts een rekeningnummer. Dan mis je veel aspecten die bijdragen aan een echte vakantie-ervaring. Op vakantie willen we vooral helemaal ondergedompeld worden in vakantiesfeer, ons helemaal ontspannen en geen zorgen hebben. Maar wat zorgt nu echt voor vakantiesfeer?

Dit zijn de grootste en meest merkbare reistrends van dit jaar.

1. Hoe persoonlijker, hoe beter

Hoewel over elke bestemming wel informatie op internet te vinden is, verkiezen mensen steeds vaker persoonlijke adviezen en tips. Net door de overvloed aan informatie die online staat, filteren mensen welke adviezen ze betrouwbaar vinden. Om reclames te vermijden, vertrouwen ze meer op reviews, reisblogs en bedrijven uit de reisbranche.

Dit is een sterkte waar Cap dus graag op inzet. We zijn een klein team dat gepassioneerd is door reizen en we delen graag onze ervaringen met klanten. Bovendien bezoeken we elke woning zelf zodat we zelf foto’s kunnen nemen en een accurate indruk kunnen opdoen van het huis, de omgeving en de sfeer. We selecteren elk vakantiehuis aan de hand van bepaalde normen zoals comfort, netheid, familiale sfeer en de omringende infrastructuur. Maar ook de lokale cultuur, bezienswaardigheden, en de natuur zijn belangrijke criteria. Hier begint onze persoonlijke service, lang voor de gasten hun vakantie boeken.

2. Kort maar krachtig

Meer dan de helft van de reizigers geeft aan dat ze dit jaar meer weekendjes weg willen plannen. Een korte pauze van de drukke werkweek is een effectieve manier om nieuwe indrukken en een dosis vitamine D op te doen zonder de stress die soms komt kijken bij een verre vakantie boeken. Sometimes, less is more! Cap is helemaal akkoord met deze stelling, dus we bieden binnen Europa een selectie goed bereikbare vakantieappartementen en vakantiehuizen aan die dichtbij allerlei bezienswaardigheden liggen. We bieden ook vakantiewoningen aan die dicht bij België liggen, bijvoorbeeld in Noord-Frankrijk. Bovendien bieden we buiten het hoogseizoen de mogelijkheid aan om korte verblijven vanaf 4 dagen te boeken. De sleutel tot een geslaagd weekend is een centrale ligging en een woning waar alle essentiële zaken aanwezig zijn.

3. Digitale reistrends

Naast een persoonlijke omkadering, verwachten klanten wel dat alles digitaal en vlot verloopt. Er bestaan apps om je reisplannen in bij te houden, vliegtickets zijn al grotendeels gedigitaliseerd, etc. Maar ook het aanbod moet een digitale behandeling krijgen: de overdaad aan mogelijkheden kan je klanten verloren laten lopen. Voorsorteren en suggesties aanbieden is dus belangrijk. Bij Cap houden we trends in de gaten, proberen we telkens een selectie vakantiewoningen in promotie te zetten en bieden we regelmatig suggesties aan. Zo kunnen de eigenaars van de woningen een nieuwe toestroom aan boekingen verwachten, en kan de klant een betere keuze maken. Bij Cap staan we ook steeds klaar om naar de wensen van de klant te luisteren zodat we hen kunnen koppelen aan het perfecte vakantiehuis!

4. Bewust en duurzaam op reis

Deze trend is sterk aan het opkomen. Door de constante nieuwsstromen onderzoeken mensen welke sociale of ecologische problemen er plaatsvinden vooraleer ze een bestemming in overweging nemen. Door elke locatie zelf te bezoeken en de eigenaars te leren kennen, weten we dat onze vakantiehuizen een veilige verblijfplaats zijn voor gasten ongeacht hun geslacht, geaardheid, leeftijd, of afkomst. Een goede tip om mee te geven is de website Destination Pride, waarmee je elke locatie kan controleren op sociale gelijkheid en dus veiligheid. We brengen onze gasten ook op de hoogte van eventuele waterschaarste op hun bestemming zodat ze er rekening mee kunnen houden.

Om op een duurzame manier op je bestemming te geraken, raden we klanten ook aan om de TGV te nemen naar Zuid-Frankrijk. Vele van onze huizen zijn op die manier uitstekend bereikbaar en het is ook nog eens een ontspannen reis.

5. Gezonder worden op reis

Wonen in de stad en er een druk rooster op na houden kan zijn tol eisen op de gezondheid. Mensen gebruiken hun vakantie als een oppeppende pauze van de stress. Ze verwachten op reis gezond te eten, van de buitenlucht te genieten en aan sport te doen. Voor klanten die  op zoek zijn naar zo een ‘detox’ vakantie, hebben we bij Cap een groot aanbod aan huizen met zwembad die omgeven zijn door panoramische natuurzichten. We raden mensen aan om van de lokale producten te genieten, die je soms zo van de bomen kan plukken. Fietsvakanties horen ook bij die trend en met bestemmingen dichtbij de beste fietsroutes van Europa (Mont Ventoux, Calpe, …)  is de ideale afwisseling tussen ontspanning en sport zo gepland.

6. Alle generaties onder één dak

Steeds vaker nemen Oma en Opa de familie mee op vakantie. Ouderen genieten volop van het leven en van de extra vrije tijd die vaak recent is vrijgekomen door pensioen. Het reisgezelschap bestaat dan uit alle generaties van de familie. Hier is een divers aanbod in de regio essentieel. We proberen altijd zoveel mogelijk te leren over toegankelijke activiteiten voor alle leeftijden. Bovendien zijn er naast leeftijdsverschillen ook mobiliteitsverschillen onder de mensen. Voor mensen met een mobiliteitsbeperking is het essentieel te weten hoe toegankelijk een woning of streek is. Cap heeft ook bungalows en woningen met aangepaste faciliteiten in de selectie.

7. Ontzorgen

Net als ‘ontspullen’ en ‘ontpluggen’, is deze trend een tegenreactie waarbij men af wil van een overdaad aan moderne zorgen. Op vakantie mag er geen gedoe zijn. We zien het bij Cap dus als onze taak om alles te regelen voor onze gasten. We geven advies op maat voor elk reisgezelschap en staan altijd open voor vragen. Zelfs bij de keuze van een vakantiehuis kunnen we helpen. In een tijd waarin alles online kan, is het heerlijk om iemand te hebben die meedenkt en rekening houdt met je wensen.

Deze trends illustreren perfect dat de persoonlijke service van Cap misschien nog wel meer relevant is dan ooit. In online tijden worden mensen niet vervangen door computers, maar is het eens zo belangrijk om te zorgen voor kwalitatieve en bewuste persoonlijke communicatie.




Valkenstraat 2

9850 Merendree

BTW 0445 454 583

Bennesteeg 7

9000 Gent

BIV / IPI 200611

Copyright ⓒ 1992 - 2019; alle rechten voorbehouden
This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more.